Home

Actueel

Kerken

Over ons

Word donateur

Webwinkel

Contact

Organisatie

De Stichting Alde Fryske Tsjerken bestaat uit een stichtingsbestuur, een bureau en een groot aantal vrijwilligers.

Het stichtingsbestuur is onderverdeeld in het Dagelijks Bestuur en het Algemeen Bestuur en bestaat uit de volgende personen:

drs. J. Kersbergen, voorzitter (lid DB) prof. dr. S. de Blaauw
drs. J.-M. Postma, vicevoorzitter (lid DB) mr. H. Broekhuizen
ir. J.D. Niemeijer, secretaris (lid DB) dr. K. Dijkstra
mw. drs. ir. J.C. Lens, penningmeester (lid DB) drs. H. ten Hoeve
mr. E.L. Veerman (lid DB)  T. van Popta
  mr. P. van Schravendijk
  ing. M.W.S. Weerd
  ir. R.W. Wielinga
  ir. H. de Zeeuw
  M. Zwartelé
   

Peter Karstkarel: erfgoed adviseur

Directeur is de heer G.A. (Gerhard) Bakker. De stichting heeft een bureau met 6 parttime medewerkers.

De meeste vrijwilligers zijn werkzaam in de Plaatselijke Commissies, die het beheer en gebruik van de kerkgebouwen regelen. Daarnaast zijn er vrijwilligers met een speciale taak.


BUREAU

Gerhard Bakker
Gerhard A. Bakker
Directeur
telefoon: 058-2139666
mail: g.bakker@aldefrysketsjerken.nl



Willem de Graaf
Bouwkundige
tel: 058-2662691 of 06-51526007
mail: w.degraaf@aldefrysketsjerken.nl


Katinka Grijpstra
Financiële administratie
tel: 058-2667598
mail: k.grijpstra@aldefrysketsjerken.nl


Rommie van der Heide
Directiesecretaresse
tel: 058-2139666 of 06-29208402
mail: r.vanderheide@aldefrysketsjerken.nl


Laura Branger
Secretaresse
tel: 058-2139666
mail: l.branger@aldefrysketsjerken.nl


Klachtenregeling

De Stichting Alde Fryske Tsjerken is een particuliere organisatie die 49 kerkgebouwen in eigendom heeft en in samenwerking met vrijwilligers openstelt voor het publiek. De Stichting heeft een bureau in Leeuwarden met zes medewerkers. Het beheer van de kerkgebouwen is op lokaal niveau in handen van de vrijwilligers van de Plaatselijke Commissies. Enkele kerken zijn verhuurd aan derden. De Stichting heeft een groot aantal relaties met donateurs, restauratiebedrijven, cultuurfondsen en overheden. Bent u ergens niet tevreden over, laat het ons weten. Op deze plek vindt u informatie over hoe u een klacht kunt indienen en op welke wijze deze wordt behandeld.

Voorbeelden van klachten zijn:
  • een niet correcte bejegening door de Stichting;
  • het niet beantwoorden van brieven,
  • afspraken die niet worden nagekomen.

U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen. Schriftelijk of per e-mail: vermeld uw naam, adres en telefoonnummer, de datum waarop u uw brief schrijft, de reden waarom u ontevreden bent en de datum waarop dit heeft plaatsgevonden. Stuur uw brief naar: Stichting Alde Fryske Tsjerken, onder vermelding "klacht", Postbus 137, 8900 AC Leeuwarden. Mailen kan naar info@aldefrysketsjerken.nl

Nadat u een klacht heeft ingediend, ontvangt u binnen 14 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. Daarin staat aangegeven wie de klacht in behandeling neemt en de datum waarop u uiterlijk een antwoord krijgt. Op de ontvangstbevestiging staat een "zaaknummer". Vermeld u dat nummer als u contact opneemt of aanvullende informatie wilt geven.

Uw klacht komt in eerste instantie bij de directeur terecht. Deze beoordeelt uw klacht en neemt daarom zo snel mogelijk een beslissing, maar uiterlijk binnen vier weken.

Klachten over de directeur kunt u richten aan de secretaris van het dagelijks bestuur.

Indien u het niet eens bent met de beslissing van de directeur, kunt u zich wenden tot het dagelijks bestuur. Mocht u dan nog niet tevreden zijn, dan kunt u zich wenden tot het algemeen bestuur.